Podsumowanie sezonu w miodnej pasiece

Focus Mall ratuje pszczoły, a klientom rozdaje miód.

Niemal 57 litrów miodu zebrano w tym roku z pasieki funkcjonującej na dachu Focus Mall. Pojawiła się tam na wiosnę 2019, jako kluczowy element naszej proekologicznej kampanii „Ratujemy pszczoły. Razem”. Głównym celem inicjatywy jest uświadomienie mieszkańcom Piotrkowa i okolic, jak istotną rolę odgrywają pszczoły i dzikie zapylacze w ekosystemie.

5 drewnianych uli wielkopolskich pojawiło się na dachu Focus Mall w 2019 roku. Każdy z nich zasiedlony jest przez pszczelą rodzinę liczącą ok. 50 tys. owadów. To druga miejska pasieka w Piotrkowie Trybunalskim, a pierwsza na dachu budynku – znajduje się 18 metrów ponad poziomem gruntu! Nad zdrowiem pszczół czuwają profesjonaliści z Rejonowego Koła Pszczelarzy w Piotrkowie Trybunalskim.

Celem akcji jest ochrona pszczół miodnych i dzikich zapylaczy w miejskim środowisku. Podejmowane przez Focus Mall działania informacyjno-edukacyjne pokazują, jak w prosty sposób pomóc tym owadom: np. poprzez budowanie poidełek i hoteli dla dzikich zapylaczy albo sadzenie roślin miododajnych.

Kto ma pszczoły, ten ma miód

Chociaż nadrzędnym celem pasieki w naszym centrum są działania na rzecz środowiska, miód jest naturalnym następstwem posiadania uli. Tegoroczne miodobrania dały łączny plon w wysokości aż 56,91 litrów miodu. Dla niekomercyjnej pasieki, średnia ponad 11 litrów z ula to bardzo dobry rezultat. Podczas wiosennego miodobrania zebrano 31,5 l miodu wielokwiatowego, natomiast letnie – zaowocowało zbiorem 25,41 l miodu nektarowo-spadziowego.

Miody zostały rozlane do 271 słoiczków o pojemności 210 ml. Miodem dzielimy się z partnerami biznesowymi, pracownikami oraz klientami, którzy mogą odebrać słoiczki dzięki aplikacji lojalnościowej SEZAM. Wystarczy zgromadzić 200 punktów, kliknąć „odbierz nagrodę” i postępować zgodnie z instrukcjami.

Nie masz aplikacji SEZAM? Zobacz jak możesz zainstalować i cieszyć się nagrodami

0 Udostępnień